FANDOM

Teatr "Prometeusz" to lokacja w Prypeci, występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Historia Edytuj

Teatr był w czasach świetności miasta jednym z najbardziej rozpoznawalnych miejsc, w 1986 roku jednak cały ten region został ewakuowany, z uwagi na katastrofę Czarnobylską. Później, przez wiele lat, obiekt stał opuszczony. Po powstaniu Zony i otwarciu drogi do centrum Zony, teatr kilkukrotnie przechodził z rąk do rąk lub był opuszczany, do czasu aż przejął go Monolit, który ustanowił tam swój przyczółek. Po roku 2012 oddział Monolitu został zlikwidowany przez Majora Dyegtarowa, co prawda jakiś czas później, podczas ewakuacji sił Wojskowych z Prypeci, żołnierze Monolitu powrócili w to miejsce, nie zmieniło to jednak biegu wydarzeń w Zonie. Po tych wydarzeniach teatr był opuszczony, okazjonalnie odwiedzali go jedynie Najemnicy oraz Samotnicy.

Opis Edytuj

Lokacja ta znajduje się w północno-wschodniej części miasta, jest to jeden z najbardziej wysuniętych na północ punktów w Prypeci. W teatrze stacjonują siły frakcji Monolit, składające się pojedynczego oddziału żołnierzy. Budynek teatru jest dosyć duży i jak do tej pory nie został w pełni zbadany, pod klatką schodową można znaleźć jeden schowek zawierający dwie sztuki OG-7V oraz wszystkie rzeczy należące do Monolitu, poza tym nie ma na terenie teatru niczego cennego.

Schowek SchowkiEdytuj

Pod schodami w zachodniej części budynku:

Za ścianą w tylnej części wschodniej sali:

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Budynek pełni niewielką rolę w fabule podczas misji "Ewakuacja".
  • W pobliżu teatru mogą niekiedy pojawiać się mutanty, np. Zombie.
  • Prometeusz - jeden z tytanów starożytnej greckiej mitologii, obrońca ludzi przed tyranią bogów, król Scytów.
  • Jeśli bohater uda się do tej lokacji przed ewakuacją, wówczas na jego terytorium będzie tylko kilku żołnierzy Monolitu.
  • Posąg "Prometeusza" naprawdę był blisko kina, ale po wypadku został przeniesiony do elektrowni jądrowej w Czarnobylu, aby chronić ją przed maruderami i zbieraczami.

GaleriaEdytuj