FANDOM

Teleport to rodzaj anomalii występujący we wszystkich częściach serii S.T.A.L.K.E.R.

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

To prawdopodobnie najrzadziej występująca anomalia w Zonie. Pojawia się tylko w kilku miejscach, anomalia ta zaburza strukturę przestrzeni, w związku z czym kontakt z nią powoduje natychmiastowe przeniesienie w inne miejsce. Działa na podobnej zasadzie co niektóre anomalie przestrzenne, które również mogą teleportować, jednak anomalia Teleport powiązana jest stricte z teleportacją, podczas kiedy Anomalie Przestrzenne mogą występować jako bąbel. Nie generuje ona żadnych artefaktów, nie powoduje obrażeń fizycznych[1].

Teleport przyjmuje kształt spiralny, znajduje się on w ciągłym ruchu. Jeśli jakiś obiekt wejdzie w kontakt z tą anomalią, przeniesie go ona do określonego punktu. Teleporty znajdują się w wielu miejscach, niekiedy bez ich pomocy niemożliwe jest bezpieczne przemieszczanie się, na przykład na zniszczonych odcinkach mostów, albo w pobliżu elektrowni jądrowej w Czarnobylu.

Najprawdopodobniej niektóre teleporty są kontrolowane przez Świadomość-Z, ponieważ często mogą pojawić się w danym miejscu na krótko przed głównym bohaterem, co przypuszczalnie nie jest dziełem przypadku. Monolit również zawsze pojawia się w pobliżu teleportów i może podążyć za wrogami, nawet do najbardziej niedostępnych miejsc jak dach Elektrowni Atomowej. Być może Grupa, oprócz technologii hologramowej, potrafi wykorzystać technologię teleportacji (wykorzystując do tego anomalie). To jednak hipotetyczne założenie.

Można założyć, że tworzenie teleportów jest możliwe tylko w pobliżu dużych źródeł energii, np. w pobliżu Elektrowni Jądrowej w Czarnobylu, ale to nie wyjaśnia teleportacji Striełoka do bunkra Sidorowicza na obrzeżach Strefy.

WystępowanieEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

ZP Zew PrypeciEdytuj

  • Nie należy mylić anomalii Teleport z tradycyjnymi anomaliami przestrzennymi, czyli tzw. Bąblami.
  • Dzięki obecności licznych anomalii Teleport na dachu elektrowni, Świadomość-Z błyskawicznie wysyłała tam siły Monolitu. Oznacza to, że Grupa opanowała technologię teleportacji.
  • W Czystym Niebie, w Magazynach Wojskowych, konkretnie w Wiosce Pijawek, znajduje się ciało członka Wolności. Obok niego znajduje się podwójny teleport, który przenosi się z jednego domu do drugiego. Być może stalker zginął w drugim budynku, jednak jego ciało wpadło w anomalię i przemieściło się.
  •  Kiedy martwe ciało uderza w obszar teleportacji nie jest nigdzie przenoszone (dotyczy Cienia Czarnobyla).
  •  W Cieniu Czarnobyla jeden z teleportów przenosi Naznaczonego do Sidorowicza na krótką chwilę, wywołując u niego zdumienie. Być może jest to kolejne odniesienie do gry "Half Life 2", tam Gordon Freeman, na kilka sekund przenosi się do biura Wallace'a Breena w Cytadeli, który jest z tego powodu bardzo zaskoczony.
    • W rzeczywistości nie przenosi ona bohatera do bunkra Sidorowicza, ale do jego kopii w elektrowni jądrowej w Czarnobylu. Jest to sztuczka zastosowana przez programistów. Dzięki niej gra nie ładuje niepotrzebnie całego Kordonu.
  •  W Zewie Prypeci jest system teleportów, które "chronią" Oazę.

Przypisy Edytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Lista_anomalii