FANDOM

Trupiarki to pojazdy występujące w serii S.T.A.L.K.E.R.

OpisEdytuj

S.T.A.L.K.E03:02

S.T.A.L.K.E.R-Cień Czarnobyla- intro

Trupiarka w intro S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla

Prawdziwe przeznaczenie Trupiarek jest Stalkerom nieznane, oficjalnie nie jest możliwe ustalenie dlaczego się pojawiają i z jakiego powodu przewożą zwłoki Stalkerów z charakterystycznymi tatuażami na rękach. W rzeczywistości są to ciężarówki ZIL-130s, używane przez Świadomość-Z do przewożenia nowo powstałych, nieświadomych agentów tej organizacji w głąb Zony bez budzenia podejrzeń. Większość z agentów jednak nie przeżywa, pozostałościami po nich są zwłoki ulokowane na naczepach, które są okazjonalnie znajdowane przez Stalkerów. Stąd też ponura nazwa tych pojazdów. Co ciekawe nie jest jasne kto kieruje tymi pojazdami, być może jeden z agentów zostaje włączony do służby wcześniej i to on zostaje tymczasowym kierowcą transportującym innych agentów, którzy wciąż są w stanie letargu. Całe wydarzenie jest przedstawione w filmiku początkowym gry[1], nie wyjaśnia on jednak całej historii związanej z tymi pojazdami oraz kulisami ich przeznaczenia[2][3].

WystępowanieEdytuj

Trupiarka Kordon

Trupiarka w Kordonie

Trupiarka pojawia się wyłącznie w intro S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, kierowana jest przez protagonistę, Naznaczonego, jednak w trakcie jazdy zostaje trafiona przez piorun co kończy się wypadkiem i stratą pamięci przez głównego bohatera. Wewnątrz znajdują się ciała Stalkerów, którzy są tak naprawdę ludźmi z wypranymi mózgami, którzy mają być nieświadomie infiltratorami działającymi wśród wszystkich frakcji, na rzecz Świadomości-Z. Wątek trupiarek nie występuje w serii poza pierwszą częścią, wyjaśnienie tej zagadki bohater odkrywa w późniejszych etapach fabularnych. Warto zwrócić uwagę, że Striełok jest prawdopodobnie pierwszym agentem, który sam odzyskał świadomość oraz pierwszym Stalkerem, który poznał faktyczne zastosowanie trupiarek.

CiekawostkiEdytuj

  • Skoro trupiarki transportują nieprzytomnych agentów Świadomości-Z to kto kieruje pojazdami? Być może jeden z agentów włączony do służby wcześniej właśnie w tym celu.
  • Wśród ciał w trupiarce w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla można zauważyć mundury Wojskowych, Wolności, Powinności, Monolitu oraz Samotników. Pokazuje to, że Świadomość-Z wybiera agentów bez względu na to, do której frakcji należą.
  • Trupiarki to cywilne pojazdy ZIL-130s, kilka ich wraków występuje na terenie Zony.
  • W Kordonie znajduje się trupiarka z ciałami, niedaleko przejścia na Wysypisko. Nie jest jednak jasne czy to właśnie tą ciężarówką jechał Naznaczony przed akcją pierwszej części serii, a wiadome jest, że Lis przeniósł go Sidorowicza na plecach, nie mogło to być zatem zbyt daleko.

Przypisy Edytuj

  1. https://www.youtube.com/watch?v=1YXjipHjHKk
  2. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/S.T.A.L.K.E.R.:_Cie%C5%84_Czarnobyla
  3. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Strielok

Więcej z Fandomu

Losowa wiki