FANDOM

„Chciałbym oczywiście wiedzieć, o co chodzi z tą Trupiarką. Nie pamiętasz co się stało? Przy okazji, czy chcesz zobaczyć swoją ciężarówkę? Jest niedaleko Wysypiska. Cóż, na wszelki wypadek podam ci współrzędne.”
— Sidorowicz do Naznaczonego na temat trupiarki. Wycięty fragment rozmowy.[1]
Trupiarki to pojazdy występujące w serii S.T.A.L.K.E.R.

OpisEdytuj

„Środek transportu, który wykorzystujemy do wysyłania naszych naznaczonych "agentów" do Zony. Infiltrują oni "społeczność" stalkerów i wypełniają rozkazy, nie zdając sobie z tego sprawy. Niestety, co najmniej połowa stalkerów umiera w trakcie przewozu, Zona jest bardzo niestabilna. Jesteś jednym z naszych agentów, wysłanych w celu zabicia Strieloka - obecnie staramy się wyjaśnić, co sprawiło, że popełniliśmy taką pomyłkę.”
Prawdziwe przeznaczenie Trupiarek jest Stalkerom nieznane, oficjalnie nie jest możliwe ustalenie dlaczego się pojawiają i z jakiego powodu przewożą zwłoki Stalkerów. W rzeczywistości są to ciężarówki ZIL-130, używane przez Świadomość-Z do przewożenia nowo powstałych, nieświadomych agentów tej organizacji w głąb Zony bez budzenia podejrzeń lub wyowżenia zwłok stalkerów, którzy próbowali przedostać się do centrum Zony. 

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

Trupiarka po raz pierwszy pojawia się w intro S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, kierowana jest przez nieznaną osobę i przewozi między innymi Naznaczonego, jednak w trakcie jazdy zostaje trafiona przez piorun co kończy się wypadkiem i stratą pamięci przez głównego bohatera. Wewnątrz znajdują się ciała Stalkerów. Wątek trupiarek nie występuje w serii poza pierwszą częścią, wyjaśnienie tej zagadki bohater odkrywa w późniejszych etapach fabularnych. Warto zwrócić uwagę, że Striełok jest prawdopodobnie pierwszym agentem, który sam odzyskał świadomość oraz pierwszym Stalkerem, który poznał faktyczne zastosowanie trupiarek.

Schowek SoC SchowkiEdytuj

  • Wśród ciał w trupiarce w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla można zauważyć mundury Wojskowych, Wolności, Powinności, Monolitu oraz Samotników
  • Na filmiku poczatkowym, jeśli się przyjrzeć, to martwi stalkerzy w trupiarce przypominają stalkerów Czystego Nieba. Być może to ich zwłoki są wywożone, po ich akcji pod elektrownią.
    • Jednakże, wydarzenia w końcówki Czystego Nieba dzieli prawie rok przerwy od wydarzeń z intra Cienia Czarnobyla.
  • Trupiarki to cywilne pojazdy ZIL-130, kilka ich wraków występuje na terenie Zony.
  • W Kordonie znajduje się trupiarka z ciałami, niedaleko przejścia na Wysypisko. Nie jest jednak jasne czy to właśnie tą ciężarówką jechał Naznaczony przed akcją pierwszej części serii, a wiadome jest, że Lis przeniósł go do Sidorowicza na plecach, nie mogło to być zatem zbyt daleko. Wszystkie fakty świadczą o tym, że to właśnie tą ciężarówką jechał Naznaczony tuż przed akcją gry.
  • W intro gry widać więcej ciał na pace ciężarówki niż w grze.
  • W intrze Cienia Czarnobyla widać, że ciężarówka obróciła się o 180 stopni, ale pozostała na kołach, dlatego kabina powinna być skierowana w stronę Wysypiska. W grze ciężarówka leży na boku i jest znacznie bardziej zniszczona niż na filmie. To prawdopodobnie celowe działanie twórców.
  • Wokół ciężarówki występuje wysoki poziom radiacji.

Galeria GaleriaEdytuj

Przypisy Edytuj

  1. W plikach gry można znaleźć plik dźwiękowy, w którym Sidorowicz zwraca uwagę na Trupiarkę, fragment ten został jednak wcięty przez twórców przed premierą gry.