FANDOM

Trupiarki to pojazdy występujące w serii S.T.A.L.K.E.R.

OpisEdytuj

S.T.A.L.K.E.R-Cień Czarnobyla- intro03:02

S.T.A.L.K.E.R-Cień Czarnobyla- intro

Trupiarka w intro S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla

Prawdziwe przeznaczenie Trupiarek jest Stalkerom nieznane, oficjalnie nie jest możliwe ustalenie dlaczego się pojawiają i z jakiego powodu przewożą zwłoki Stalkerów z charakterystycznymi tatuażami na rękach. W rzeczywistości są to ciężarówki ZIL-130s, używane przez Świadomość-Z do przewożenia nowo powstałych, nieświadomych agentów tej organizacji w głąb Zony bez budzenia podejrzeń. Większość z agentów jednak nie przeżywa, stąd też ponura nazwa tych pojazdów. Co ciekawe nie jest jasne kto kieruje tymi pojazdami, być może jeden z agentów zostaje włączony do służby wcześniej i to on zostaje tymczasowym kierowcą transportującym innych agentów, którzy wciąż są w stanie letargu. Całe wydarzenie jest przedstawione w filmiku początkowym gry[1], nie wyjaśnia on jednak całej historii związanej z tymi pojazdami oraz kulisami ich przeznaczenia[2][3].

WystępowanieEdytuj

Trupiarka pojawia się wyłącznie w intro S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, kierowana jest przez protagonistę, Naznaczonego, jednak w trakcie jazdy zostaje trafiona przez piorun co kończy się wypadkiem i stratą pamięci przez głównego bohatera. Wewnątrz znajdują się ciała Stalkerów, którzy są tak naprawdę ludźmi z wypranymi mózgami, którzy mają być nieświadomie infiltratorami działającymi wśród wszystkich frakcji, na rzecz Świadomości-Z. Wątek trupiarek nie występuje w serii poza pierwszą częścią, wyjaśnienie tej zagadki bohater odkrywa w późniejszych etapach fabularnych. Warto zwrócić uwagę, że Striełok jest prawdopodobnie pierwszym agentem, który sam odzyskał świadomość oraz pierwszym Stalkerem, który poznał faktyczne zastosowanie trupiarek.

CiekawostkiEdytuj

  • Skoro trupiarki transportują nieprzytomnych agentów Świadomości-Z to kto kieruje pojazdami? Być może jeden z agentów włączony do służby wcześniej właśnie w tym celu.
  • Wśród ciał w trupiarce w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla można zauważyć mundury Wojskowych, Wolności, Powinności, Monolitu oraz Samotników. Pokazuje to, że Świadomość-Z wybiera agentów bez względu na to, do której frakcji należą.
  • Trupiarki to cywilne pojazdy ZIL-130s, kilka ich wraków występuje na terenie Zony.
  • W Kordonie znajduje się trupiarka z ciałami, niedaleko przejścia na Wysypisko. Nie jest jednak jasne czy to właśnie tą ciężarówką jechał Naznaczony przed akcją pierwszej części serii, a wiadome jest, że Lis przeniósł go Sidorowicza na plecach, nie mogło to być zatem zbyt daleko.

Przypisy Edytuj

  1. https://www.youtube.com/watch?v=1YXjipHjHKk
  2. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/S.T.A.L.K.E.R.:_Cie%C5%84_Czarnobyla
  3. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Strielok

Więcej z Fandomu

Losowa wiki