FANDOM

Tunel do Kordonu to miejsce na Wielkich Bagnach, występujące w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo

Opis Edytuj

Tunel ten jest łącznikiem między Kordonem a Wielkimi Bagnami, zaczyna się tuż za Południowym Gospodarstwem na bagnach, kończy we wschodniej części Kordonu, niedaleko Posterunku Wojskowego. Z racji tego, że tunel łączy dwie lokacje jest miejscem ważnym strategicznie, kto kontroluje tunel kontroluje zarazem cały ruch pomiędzy Wielkimi Bagnami a Kordonem, z tego też powodu wybuchła zażarta walka pomiędzy Renegatami a Czystym Niebem, o to kto przejmie kontrolę nad Południowym Gospodarstwem oraz tunelem, który znajdował się nieopodal.

Wojna Frakcji Edytuj

Południowe Gospodarstwo, wraz z tunelem, jest jednym z najważniejszych miejsc na Wielkich Bagnach, Czyste Niebo próbowało zająć tę lokację, aby mieć dostęp do północnego wyjścia ze swojego terytorium. Zadane to powierzono Najemnikowi Szramie, było to jedno z jego zadań priorytetowych, wraz zajęciem Placu Maszynowego czyli głównej bazy Renegatów. Po odniesieniu sukcesu Czyste Niebo zdobyło pełną kontrolę nad bagnami, dzięki czemu pokonało Renegatów w Wojnie Frakcji.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Tunel nie jest jedynym wyjściem z Bagien, na mapie można dostrzec również północne przejście nad Jantar. Główny bohater nie może jednak z niego skorzystać.