FANDOM

Tunel w Agropromie to miejsce występująca w S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R. - Czyste Niebo.

HistoriaEdytuj

Przed katastrofą w 1986 roku tunel służył do parkowania tam wagonów, które później były wykorzystywane na rampach przeładunkowych w Fabryce, która znajduje się nieopodal. Stąd wychodziły transporty towarów oraz sprzętu w głąb Ukrainy. Po katastrofie i powstaniu Zony miejsce to zostało zajęte przez niewielką grupę Bandytów, którzy urządzali stamtąd napady na posterunek Samotników, znajdujący się kilkanaście metrów przed wejściem do tunelu. Po likwidacji Bandytów przez Szramę, który w tamtym czasie pojawił się w Agropromie, miejsce to pozostało opuszczone, nikt więcej nie próbował go zająć.

OpisEdytuj

Jest to tunel kolejowy chodzący pod wzniesienie, znajdujący się na południowy-zachód od przejścia do Wysypiska. Tunel charakteryzuje się dużym zagęszczeniem anomalii Trampolina, w głębi znajdują się wraki wagonów kolejowych, kiedyś używanych do transportu sprzętu oraz towarów. Na samym końcu tunelu jest niewielki obóz z dwoma ogniskami pośrodku. Lokacja ta jest okupowana początkowo przez Bandytów, później jednak zostaje opuszczona. Z miejscem tym nie wiążą się żadne zadania główne oraz poboczne, lokacja ta nie ma żadanego znaczenia strategicznego.

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

W pierwszej części serii tunel jest pusty, znajduje się w nim kilkanaście anomalii Trampolina, dlatego też wchodzenie tam bez detektora i śrub jest skrajnie niebezpieczne. W dalszej części tunelu można znaleźć kilka artefaktów, a także schowek. Anomalie najlepiej aktywować śrubami i przebiegać przez nie, zanim aktywują się ponownie. Na końcu tunelu znaleźć można opuszczone obozowisko z wygaszonym ogniskiem oraz wagon kolejowy.

Schowek SoC SchowkiEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

W drugiej części serii miejsce to zajmowane jest przez Bandytów, którzy przypuszczają stamtąd atak na posterunek Samotników przy wagonie na torach. Podobnie jak w pierwszej części serii w tunelu znajduje się wagon oraz obozowisko, wejście jednak jest względnie bezpiecznie. W środku można znaleźć od 7 do 10 Bandytów, którzy otwierają ogień do wszystkich w zasięgu. Z obozowiskiem bandytów wiąże się jedno zadanie poboczne, polegające na likwidacji ich przyczółku w tym miejscu.

Powiązane zadaniaEdytuj