FANDOM

Tunel to miejsce w Kordonie, występujące w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo

Tunel w Kordonie
Tunel do Kordonu.png

Tunel w Kordonie

Gra
Lokalizacja
Frakcje
Postacie
Mutanty
Anomalie
Źródło

HistoriaEdytuj

Przejście to istniało jeszcze przed 1986 rokiem i było alternatywną drogą pod trakcją kolejową. Po powstaniu Zony most kolejowy stał się lokacją strategiczną jako jedyne przejście na południe, był więc najczęściej zajmowany przez grupy, które wymuszały opłaty za przejście lub w ogóle nikogo nie przepuszczały. Dlatego też obecność tunelu była bardzo wygodna dla podróżujących przez Kordon, lecz nie zawsze był on łatwo dostępny. W 2012 tunel był zablokowany przez anomalie Elektro, które pojawiły się tam po wielkiej emisji, powodowało to, że próba przejścia przez tunel z reguły kończyła się śmiercią. W tamtym czasie nasyp kolejowy był zajęty przez Wojskowych, którzy wymagali zapłaty za przepuszczenie. Prawdopodobnie nawet po otwarciu drogi do centrum Zony, miejsce to wciąż było ważną alternatywą dla mostu kolejowego w Kordonie.

OpisEdytuj

Jest to drugie przejście pomiędzy północną a południową częścią Kordonu. Pierwsze przejście znajduje się pod nasypem kolejowym. Z racji tego, że przejście pod nasypem jest lokacją strategiczną, od początku istnienia Zony wiele grup rościło sobie prawa do zajmowania tego terenu. Najczęściej wiązało się to z nieprzepuszczaniem innych stalkerów dalej w głąb Zony, mogło się to wiązać również z żądaniem zapłaty za przejście, co w tym przypadku było dochodowym interesem. Dlatego też tunel oferował alternatywę, a paradoksalnie niewiele osób o tym wiedziało. Zazwyczaj była to dobra i bezpieczna opcja, zmieniło się to po wielkiej emisji w roku 2011. Z miejscem tym wiąże się jedno zlecenie, które realizuje Naznaczony.

GraEdytuj

S.T.A.L.K.E.R.: Cień CzarnobylaEdytuj

Zazwyczaj to właśnie tunel, a nie nasyp kolejowy, jest wybierany przez Stalkerów jako drogą wgłąb Kordonu, wynika to z faktu zajmowania nasypu przez Wojskowych pod dowództwem Majora Kuzniecowa, którzy żądają łapówki za przepuszczanie stalkerów. Jest ono jednak zablokowane przez anomalie Elektro, aby móc przejść bohater musi uważnie śledzić trajektorię ruchu anomalii i w odpowiednich momentach przemieszczać się, tak aby nie zostać porażonym. W pobliżu wejścia znajdują się zwłoki stalkera, z którym związane jest zadanie dla Naznaczonego. Łatwo je zauważyć, leżą tuż obok ciężarówki zaparkowanej przed tunelem. Po ich przeszukaniu zadanie kończy się sukcesem.

MutantyEdytuj

W polbliżu tunelu grasują głównie Dziki oraz Ślepe Psy, wynika to z faktu, że po obu stronach tunelu znajdują się równiny, które te stworzenia wybierają najczęściej na legowiska albo tereny łowieckie.

AnomalieEdytuj

S.T.A.L.K.E.R.: Cień CzarnobylaEdytuj

W tunelu znajduje się ruchoma anomalia Elektro. Bohater musi znaleźć sposób, aby cały i zdrowy przedostać się na drugą stronę. Tajemnica tkwi w trajektorii ruchu anomalii, przy odpowiednim przewidzeniu jej następnego położenia, można się przemieszczać w taki sposób, aby nie zostać porażonym.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki