Ss mateusz 08-29-14 00-41-12 (agroprom)

Viper 5

Viper 5 - (MP5A3) Jedyna broń w całej serii którą można zaliczyć do klasy pistoletów maszynowych. Popularny, tani i pomimo swej niepozorności niezwykle zabójczy.

Opis Edytuj

HKMPA3

MP5A3 w prawdziwym życiu

Cień Czarnobyla Edytuj

Nabój 9x19mm jest bardzo popularny, co czyni tą broń dobrym wyborem przeciwko lekko uzbrojonym celom. Jednakże Viper jest kompletnie bezużyteczny w starciu z przeciwnikami noszącymi pancerz lepszy niż zwykły stalkerski kombinezon (400 naboi FMJ na łatwym poziomie trudności żeby zabić przeciwnika w egzoszkielecie). Prowadzenie ognia jest bardzo łatwe, nawet w trybie automatycznym, broń jest bardzo celna, lecz bardzo zawodna (Bardziej zawodny jest tylko GP37). Mała waga jego i amunicji sprawia że bez problemu można go używać jako zapasową broń.

Czyste Niebo Edytuj

Viper 5 to popularna broń wśród bardziej doświadczonych stalkerów każdej frakcji.

Vipera w swoich ofertach ma mnóstwo kupców, a do tego amunicja 9x19 jest tania i popularna co czyni go świetną bronią na początkowe etapy.

Może być ulepszony przez większość techników co czyni go bronią lepszą nawet od karabinów szturmowych niskiej klasy (AK-74 i TRs 301). Viper zadaje od nich większe obrażenia i ma większa szybkostrzelność a celność można porównywać do LR 300. Mimo to z powodu bardzo niskiej penetracji jest zwyczajnie bezużyteczna w starciu z nawet lekko opancerzonymi celami. Możemy także zamontować na niego tłumik co czyni go bardzo dobrą bronią na ciche akcje, choć brak możliwości zainstalowania celownika sprawia że na dalsze dystanse trafić jest ciężko

Zew Prypeci Edytuj

W Zewie Prypeci w statystykach Viper jest zwyczajnie pod każdym względem lepszy od AK-74. Oprócz tego w Zewie Prypeci nie jest już tak zawodny. Po za tym nie wiele się zmieniło - nadal nie radzi sobie z pancerzem (choć unikatowa wersja Frasier (patrz dół) już nie radzie sobie tak źle) za to jest zabójcza przeciwko lekko opancerzonym celom a więc zombim i bandytom.

Możemy go już pozyskać na samym starcie gry - wystarczy udać się do anomalii Kocioł. Spotkamy tam dwóch stalkerów i gdy jeden z nich wpadnie w anomalie podniesienia Vipera zanim mu pomożemy.

Viper nadal ma możliwość zamontowania tłumika co czyni go wręcz idealną bronią do oczyszczenia tartaku z zombi. Dzięki pozyskaniu Vipera we wczesnym etapie gry poradzimy sobie z tym bez problemu. Ulepszony Viper może być dobrą bronią nawet na późniejsze etapy gry, choć lepiej załatwić sobie Frasiera

Specjalne Wersje Edytuj

Frasier Edytuj

Frasier to unikatowa wersja Vipera strzelająca amunicją .45 ACP. Występuje jedynie w Zewie Prypeci.

Jedyną opcją na uzyskanie Frasiera jest złożenie zamówienia u Żwawego na broń krótkodystansową.

Podstawową różnicą pomiędzy Frasierem a Viperem są obrażenia. Dzięki użyciu .45 ACP Frasier zadaje ich o wiele więcej. Ma także nieco większą szybkostrzelność i celność. Jest dobrą bronią przeciwko ludziom ponieważ obrażeniami dorównuje mocnym NATOwskim karabinom szturmowym. Amunicja .45 ACP nie radzi sobie tak źle z pancerzem, zwłaszcza wersja Hydroshock. Frasier posiada jednak parę poważnych wad. Przede wszystkim nie da się zamontować innego celownika niż mechaniczny którym jest bardzo ciężko dokładnie wycelować. Oprócz tego amunicja .45 ACP nie jest zbyt popularna, choć z tym można sobie poradzić jeśli wiemy gdzie jej szukać. Oprócz tego mała prędkość wylotowa sprawia że jest to broń tylko na krótkie dystanse