FANDOM

„Dobrze, dobrze, spokojnie, panie szefie! Na pewno się dogadamy.”
— Walet
Walet jest liderem grupy Bandytów w Jupiterze w S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci.

Przeszłość

Walet od dawna przebywa w Strefie, śmierć Jogi i Dzika dała mu szansę na przejęcie przywództwa wśród Bandytów. Jednak Walet nie wykorzystał szansy i pozwolił, aby to Sułtan został szefem. Przeniósł swoją operację z zawzięcie zakwestionowanego południowego obszaru Strefy do Janowa i szybko założył spółkę pożyczającą pieniądze, wraz z innymi Bandytami organizuje tradycyjne działaniami frakcji, takie jak porwania i najazdy.

Charakterystyka

Główną rolą Waleta jest jego działalność polegająca na pożyczaniu pieniędzy, w której Wano błaga o interwencję Majora Diegtiariowa. Przesiaduje w placówce na południe od Stacji Janów, rutynowo wyciąga więcej rubli od już pozbawionego środków do życia Wano, a także innych Stalkerów. Relacje Majora z Sułtanem nie mają wpływu na opinię Waleta - w jego umyśle są to dwie odrębne firmy.

Walet jest właścicielem rzadkiej, najwyższej klasy strzelby "Eliminator", jednej z dwóch, które można zmodyfikować tak, by strzelała w pełni automatycznie. Walka nie jest zbyt trudna, jeśli Major Diegtiariow jest gotowy na nią; może po prostu powiedzieć, że chce porozmawiać z Waletem o długu Wano, skorzystać z okazji, aby zbliżyć się do Waleta, by go zabić, zanim będzie mógł wyciągnąć broń, a następnie wyrzucić granaty przez okna i drzwi, aby zlikwidować Bandytów, gdy będą czekać z zamiarem zaatakowania Majora. Jeśli Major Diegtiariow chce spłacić dług Wano bez rozlewu krwi, Walet każe zapłacić 7000 RU, ale po zastraszeniu go przez Majora, stawka spadnie do 5000 RU.

Jeśli Major Diegtiariow spłaci dług Wano, Walet i jego Bandyci ostatecznie opuszczą punkt kontrolny i zaczną patrolować obszar Janowa jak normalna drużyna Stalkerów, aczkolwiek jest wyjątkowo duża, ponieważ Walet często będzie miał kilku Bandytów towarzyszących mu podczas podróży. Jeśli Major Diegtiariow zobaczy wyjątkowo dużą grupę Bandytów podróżujących po Jupiterze, najprawdopodobniej jest to grupa Waleta. Będą podróżować do anomalii i innych ważnych miejsc w godzinach wieczornych, a rano powrócą do swojej placówki, aby odpocząć. Podczas gdy podróż Waleta naraża go na ryzyko zostania zabitym w przypadkowych spotkaniach z mutantami lub Stalkerami, jego wysoki poziom umiejętności i uzbrojenie, w połączeniu z ogromną wielkością jego otoczenia, zwykle daje mu o wiele więcej siły niż przeciętny wędrujący Stalker. W końcu jednak może zginąć, a jego dobra mogą zostać splądrowane.

Ciekawostki Ciekawostki

  • W angielskiej wersji gry nazywa się "Jack". Takie imię można łatwo pomylić z pseudonimem. W rzeczywistości karta do gry "Walet" w języku angielskim nazywa się "Jack".
  • Podobnie jak ciała innych ważnych postaci, ciało Waleta nie zniknie, dzięki czemu można je wykorzystać jako rodzaj skrytki.
  • Posiada takie same uzbrojenie co Mistrz Monolitu.
  • To jeden z dwóch właścicieli Eliminatora, drugi to Mistrz Monolitu.
  • To trochę dziwne, że Walet przestraszył się Diegtiariowa biorąc pod uwagę to, że jest liderem i jest strzeżony przez dwunastu Bandytów z wysoką rangą.
  • Uwolnienie Mitaja i spłacenie długu Wano bez rozlewu krwi odblokuje osiągnięcie "Dyplomata".

Literatura

  • W książce D. Sillova "Prawo Snajpera" występuje Stalker o ksywie Walet, ale po nieprzyjemnej rozmowie opuszcza Zonę.