Wieża Obserwacyjna to lokacja na Wielkich Bagnach, występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Historia Edytuj

Nieznane jest przeznaczenie wieży obserwacyjnej przed incydentem w Czarnobylskiej Elektrowni Atomowej, istnieje natomiast prawdopodobieństwo, że została zbudowana później, już po 2006 roku i powstaniu Zony, kiedy Czyste Niebo, jako prawdopodobnie pierwsza frakcja w Zonie, przybyło na bagna i zbudowało ją, aby móc z niej obserwować okolicę, mowa głównie o mutantach oraz anomaliach. Wieża stoi do dziś, choć po ostatniej Wielkiej Emisji terytorium Wielkich Bagien nie jest dostępne.

Opis Edytuj

Jest to wysoka na jakieś dwadzieścia metrów wieża, zlokalizowana niedaleko Osady Rybackiej na Wielkich Bagnach. Wokół niej znajdują się liczne skrzynie i inne przedmioty stanowiące dobrą ochronę przed ostrzałem. Wieża ta stanowi wyborny puntk informacyjny, przy ładnej pogodzie można dostrzec wszystko dookoła, w promieniu nawet kilku kilometrów.

CNM Czyste Niebo Edytuj

Wieża jest elementem Wojny Frakcji, walczą o nią Renegaci z członkami Czystego Nieba. Podczas ekspansji na Bagnach, zajęcie wieży jest jednym z zadań głównych, które bohater musi zrealizować, aby przybliżyć frakcję N.A. Lebiediewa do osiągnięcia dominacji w regionie.

Początkowo jest ona zajęta przez grupę Renegatów, uzbrojonych w Obrzyny oraz pistolety PMm. Oddział liczy siedmiu Renegatów i może w trakcie rozgrywki otrzymywać posiłki. Po zajęciu przez Czyste Niebo nie pełni żadnej ważnej roli.

Zadania Edytuj

Schowek SoC Schowki Edytuj

Najemnik Szrama może wykupić lub znaleźć informacje na temat ok. 20 schowków na terenie bagien. Zwierają one uzbrojenie, amunicje, dodatki do broni, prowiant, leki oraz artefakty. Rozsiane są po całych bagnach, najwięcej schowków znajduje się jednak w centrum Wielkich Bagien.

Przedmioty Edytuj

Broń i amunicja Edytuj

Środki medyczne Edytuj

Żywność Edytuj

Ciekawostki CiekawostkiEdytuj

  • Renegaci przebywający na wieży nie będą się przemieszczać, a co za tym idzie atakować innych lokacji.
  • Nawet jeśli Czyste Niebo zajmie wieżę, stalkerzy tej frakcji następnie ją opuszczą, udając się do Starego Kościoła. Lokacja ta pozostanie niezajęta.
    • W takiej sytuacji mogą ponownie wrócić do niej Renegaci.