Wikia

S.T.A.L.K.E.R Wiki

Wintar BC

219stron na
tej wiki
Komentarze3
WSS Wintoriez (Wintar BC) - Jest to broń stworzona dla oddziałów specjalnych do cichej i błyskawicznej eliminacji celów. Potężny jak na broń tej klasy kaliber 9mm przebija każdą kamizelkę kuloodporną jednak biorąc pod uwagę zasięg, przez ciężar pocisku nie jest tak skuteczny jak karabin SWD.
Bro vin.jpg

Wintar

Sadasd.jpg

Wintar BC w całej okazałości

Broń korzysta z tej samej amunicji co karabin OC-14 "Groza" czyli 9x39mm SP-5, SP-6 i PAB-9. Wintar posiada także tryb ognia automatycznego, ale mały magazynek (10 naboi) dyskwalifikuje go jako karabin szturmowy. Celownik jest zamontowany na stałe i posiada przybliżenie 4x.

Używany jest przez frakcje:

Zew Prypeci Czyste Niebo Cień Czarnobyla
powszechna rzadka rzadka
Tunele prypeci,Prypeć,Jeden w Zatonie

Okolice Czerwonego lasu, Limańsk,Uszkodzony BC Szramy na Bagnach, Otrzymujemy od Leśnika w zamian za Kompas (wątek główny)

Okolice Mózgozwęglacza, Otrzymamy po wykonaniu zadania od generała Wronina, W X16 (po otrzymaniu współrzędnych schowka)

Ciekawostki Edytuj

  • W Czystym Niebie występuje błąd, który pozwala otrzymywać nieskończoną ilość Wintoriezów; po wykonaniu zadania od Leśnika i odbyciu z nim rozmowy on daje nam karabin, trzeba przerwać rozmowę w momencie otrzymania nagrody i zgłaszać się do niego po kolejne nagrody.
  • W Zewie Prypeci jego ulepszanie jest tańsze niż karabinu SWD.
  • Jego drzewo ulepszeń jest skonstruowane tak jak karabinu WAL.
  • Jest to najcichszy karabin snajperski w serii; jest wytłumiony do tego stopnia, że będąc w odległości około 200 metrów można zabić grupę wrogów strzelając do nich po kolei i nie martwiąc się o to, że pozostali oponenci zauważą śmierć towarzysza.
  • W Czystym Niebie używając amunicji P-Panc. można uśmiercić gen. Kryłowa zajmując miejsce na wzgórzu na przeciwko Instytutu.
  • W Czystym Niebie na początku gry można znaleźć Wintara Szramy. Znajduje się on przy wagonach kolejowych na krańcu mapy, jest to prawdopodobnie karabin, którego Szrama używał prowadząc grupę naukowców gdy doszło do emisji. Karabin jest jednak tak uszkodzony, że jego naprawa jest nieopłacalna, a amunicja do niego w początkowej fazie gry jest niedostępna przez co najrozsądniejszym wyborem będzie jego sprzedaż.Mimo, że naprawiony ma identyczne statystyki co normalna wersja, ten będzie miał większą celność.
  • Prawdziwy odpowiednik tej broni to WSS Wintoriez.

Więcej od Wikii