FANDOM

Wintar BC Szramy to broń pojawiająca się w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo, która należała do Najemnika Szramy.

Informacje techniczne Edytuj

Charakteryzuje się on zwiększoną stabilnością toru lotu w porównaniu do innych modeli tej broni w Zonie, ma jednak dokładnie taki sam wygląd. Broń występuje jako zwykły karabin Vintar BC i nie jest zmodyfikowana, co wydaje się być zastanawiające patrząc na zwiększone parametry karabinu. Gdy go znajdujemy jest w fatalnym stanie i z pustym magazynkiem. Koszt jego naprawy to około 9000RU.

Historia Edytuj

Najemnik Szrama upuścił karabin podczas wielkiej emisji, która nastąpiła kiedy przeprowadzał przez bagna grupę Ekologów, którzy dokonywali pomiarów na terenie Wielkich Bagien. Prawdopodobnie była to jedna z wielu ekspedycji naukowych Ekologów, którzy rutynowo korzystali z pomocy Najemników lub zwykłych Stalkerów, głównie w przypadku zwalczania mutantów oraz Bandytów. Emisja pozbawiła życia wszystkich poza Szramą. Karabin znajduje się w północnej części Wielkich Bagien.

Niedomówienia Edytuj

C v v vvvvvvv

Lokalizacja karabinka Wintar BC Szramy - Mapa pochodzi z gry S.T.A.L.K.E.R Czyste Niebo

W miejscu, w którym znajduje się karabin nie ma ciał Naukowców, których eskortował Szrama. Może to wynikać z kilku powodów; ciała mogły zostać pochłonięte przez ruchome piaski występujące na Wielkich Bagnach lub zostać rozszarpane przez mutanty. Równie dobrze podmuch emisji mógł wyrzucić karabin Szramy daleko od miejsca, w którym znajdowała się ekspedycja. Najprawdopodobniej jednak twórcy gry po prostu nie dopracowali tej kwestii, a karabin umieszczono na bagnach tylko w ramach ciekawostki lub też jest to niewykorzystany pomysł. Niemniej jednak warto zabrać ten karabin i go naprawić, trudno bowiem o lepszą broń na tym etapie rozgrywki.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Wintar BC szramy nie jest zmodyfikowany, ale mimo wszystko ma zwiększone parametry.
  • Wygląda tak samo jak inne bronie tego typu.
  • Wintar Szramy jest zniszczony w momencie odnalezienia go, prawdopodobnie za sprawą emisji.