FANDOM

Wioska Kotów jest to lokacja pojawiająca się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

OpisEdytuj

Wioska Kotów
Wioska Kotów

Wioska Kotów widoczna z głównego wejścia

Lokalizacja
Frakcja
Handlarze
Przewodnik (CN)
  • Tak

Wioska znajduje się w Kordonie, jest stosunkowo słabo zabudowana, znajduje się w niej siedem budynków oraz podziemne pomieszczenie, których używają Stalkerzy aby spać oraz chronić się przed emisjami. Nieopodal jest również podziemnych schron przeciwatomowy, rezyduje w nim handlarz Sidorowicz. Całość jest otoczona drewnianym płotem, wewnątrz widoczne są również ruiny kilku budynków, które uległy zawaleniu. Obóz ten zamieszkują głównie początkujący Stalkerzy, tzw. Koty, stąd też wzięła się specyficzna nazwa tego miejsca. Kilkaset metrów na północ znajduje się posterunek graniczny Wojskowych, którzy otwierają ogień do każdego kto się zbliży, z uwagi na fakt, że jest to granica Zony i nikt ani nic nie może przez nią przedostać.

HistoriaEdytuj

Aby poznać historię tego miejsca należy cofnąć się do czasów jeszcze sprzed katastrofy w Czarnobylu. Wówczas miejsce było zamieszkane przez lokalną ludność, która trudniła się pracą w tutejszych zakładach i fabrykach, a także uprawiała ziemie. Była to niczym niewyróżniająca się wioską, gdzieś na wschodzie Ukrainy. Po eksplozji w Elektrowni Atomowej miejsce to zostało pospiesznie ewakuowana, od tamtego czasu aż do powstania Zony w 2006 wioska pozostawała opuszczona. Po katastrofie do podziemnego bunkra wprowadził się handlarz Sidorowicz, który prowadził wymianę handlową ze Stalkerami, którzy pojawiali się w regionie oraz Wojskowymi. Dzięki temu stał się on jedną najbardziej rozpoznawalnych oraz szanowanych osób w Zonie, znacznie poszerzyły się także jego wpływy. Wioska oferuje bezpieczne schronienie z dala od największych zagrożeń w Zonie, można tu pohandlować oraz zasięgnąć informacji. Często służy jak przystanek dla bardziej doświadczonych Stalkerów, którzy wybierają się dalej. Wioska graniczy z Wielkimi Bagnami od wschodu, posterunkiem Wojskowych od północy, trakcją kolejową od południa oraz warsztatem samochodowym od zachodu. To idealne miejsce na wypady na terenie Kordonu, ale na dłuższą metę raczej mało perspektywiczne, bardziej doświadczeni Stalkerzy nie zostają tu na dłużej.

WystępowanieEdytuj

S.T.A.L.K.E.R. - Cień CzarnobylaEdytuj

W pierwszej części sagi główny bohater budzi się na stole u Sidorowicza jako jedyny ocalały z katastrofy trupiarki. Tam też odkrywa, że realizował on zlecenie likwidacji niejakiego Striełoka. Bohater możne uzyskać tam podstawowy ekwipunek oraz niezbędne informacje, a ponadto także pierwsze zlecenia. Okolica generalnie jest bezpieczna, nie licząc posterunku wrogo nastawionych Wojskowych, którzy otworzą ogień do każdego kto się zbliży, w pobliżu wioski grasują także Dziki oraz Ślepe Psy, które jednak nie zbliżają się do tej lokacji. Co ciekawe, jeśli bohater zdecyduje się na szturm pobliskiego posterunku to po kilku dniach Specnaz zaatakuje wioskę, będzie też wysyłał w pobliże patrole żołnierzy, co może poskutkować, zależnie od rozwoju sytuacji, nawet eliminacją wszystkich Stalkerów w tej osadzie. Oprócz tego bohater może pracować dla Sidorowicza oraz Wilka, realizując ważne oraz poboczne zlecenia[1][2].

PrzedmiotyEdytuj

  • Kombinezon Stalkerów-Najemników, zlokalizowany na strychu jednego z budynków, pierwszego po prawej stronie od głównego wejścia do wioski, od strony ulicy. Można się tam dostać skacząc po dachach budynków, pancerz znajduje się w drewnianej skrzyni, którą można zniszczyć.
  • W piwnicy budynku przy którym stoi Wilk, w jednej ze skrzyń znajduje się artefakt Meduza.
  • W okolicznych budynkach można znaleźć apteczki, bandaże, jedzenie oraz wódkę.
  • Sidorowicz oferuje wszelkie towary począwszy od leków antyradiacyjnych, przez prowiant, aż po broń i amunicję.

SchowkiEdytuj

  1. Na drzewie w budynku tuż przy ognisku.
  2. Kufer na strychu budynku, przy którym stoi Wilk.
  3. Plecak na strychu budynku, przy którym stoi Wilk.
  4. Schowek w bunkrze Sidorowicza.

S.T.A.L.K.E.R. - Czyste NieboEdytuj

Najemnik Szrama ma okazję odwiedzić Wioskę Kotów przed wydarzeniami z pierwszej części sagi, podczas swojej współpracy z Czystym Niebem. Po przejściu przez tunel i uniknięciu ognia karabinu maszynowego Wojskowych z pobliskiego posterunku, kontaktuje się on z Sidorowiczem po czym udaje się do niego. Na miejscu może wykonać kilka drobnych zleceń oraz uzupełnić zapasy. Zasięga też informacji na temat osób i zadań. W pobliżu zagrożeń jest nie wiele, poza Wojskowymi jasna rzecz i kilkoma mutantami. Bohater nie przebywa tam długo, po zdobyciu informacji i ewentualnym uzupełnieniu ekwipunku wyrusza dalej[3][4].

PrzedmiotyEdytuj

  • Prowiant w postaci chleba i konserw w okolicznych budynkach.
  • Artefakty okazjonalnie pojawiające się w pobliżu wioski.

SchowkiEdytuj

  1. Wyłącznie ogólnodostępne skrzynie lub szafki.
  2. Można zaczerpnąć informacji na temat schowków w Kordonie, jeden znajduje się niedaleko niej - na polu anomalii w pobliżu opuszczonego obozowiska na południe od Wioski Kotów.

CiekawostkiEdytuj

  • W S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo po pierwszej wizycie bohatera w Agropromie wioska często atakowana jest przez hordę mutantów co prowadzi do eliminacji wszystkich jej mieszkańców.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo, w przypadku zaatakowania posterunku Wojskowych, mogą oni zrobić szturm na Wioskę lub wysłać patrole, które widząc przeciwników rozpoczną walkę, z reguły kończy się to dużymi stratami wśród Stalkerów lub całkowitą ich eksterminacją. Wyjątkiem jest Sidorowicz, który zawsze jest bezpieczny w swoim bunkrze.

Przypisy Edytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Wilk
  2. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/S.T.A.L.K.E.R.:_Cie%C5%84_Czarnobyla
  4. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Szrama

Więcej z Fandomu

Losowa wiki