FANDOM

Jesteśmy tu by chronić Ciebie przed Zoną, nie Zonę przed Tobą. Nie ryzykuj swoim życiem, nie próbuj przedostać się przez strefę bezpieczeństwa.

- Interkom w posterunku wojskowym w Kordonie.

Wojskowi to frakcja występująca we wszystkich częściach serii S.T.A.L.K.E.R.

Wojskowi
SHOC Military

Herb frakcji Wojskowych

Gra
Godło
  • WWG
Założyciel
  • SBU2 Rada Bezpieczeństwa Ukrainy
Lider
  • SBU2 Rada Bezpieczeństwa Ukrainy
Ważni członkowie
Siedziba
  • N/D
Lokalizacja
Wrogowie
Przyjaciele
Neutralni
Źródło

HistoriaEdytuj

W początkowych latach istnienia Zony wojsko wielokrotnie usiłowało przedostać się do jej centralnej części i zażegnać zagrożenie przy pomocy znacznej ilości materiałów wybuchowych, lub broni atomowej, lecz wszystkie te próby zakończyły się niepowodzeniem, skutkującym utratą większości żołnierzy i sprzętu, który można znaleźć w niemal każdym zakątku strefy.

CharakterystykaEdytuj

Są to zawodowi, bądź też poborowi żołnierze, służący w siłach zbrojnych Ukrainy. Ich głównym zadaniem jest pilnowanie granic Zony i wyłapywanie, bądź też likwidacja próbujących się tam przedostać stalkerów.

Obecnie głównym miejscem operowania Wojskowych są placówki rozsiane w Kordonie. Pomimo posiadania dobrej jakości uzbrojenia i dużej ilości ludzi, żołnierze nie radzą sobie z wykonywaniem swoich fundamentalnych zadań, m.in. przez niską motywację wśród młodych mężczyzn, odbywających tam zasadniczą służbę wojskową.

Sytuacja ulega jednak zmianie w przypadku jednostek Specnazu. Choć oddziały te nie są dostatecznie dobrze przygotowane do działania w niegościnnych warunkach Zony, to ich świetne wyszkolenie wojskowe stanowi gigantyczne zagrożenie dla pozostałych ludzi przebywających w strefie, zwłaszcza dla początkujących stalkerów.

Z niedobitków żołnierzy, biorących udział w pierwszych akcjach w Zonie rekrutuje się znaczna część członków Powinności, m.in. dowódca placówki w Agropromie z Czystego Nieba - Generał Kryłow.

Obszar operacyjnyEdytuj

TerytoriaEdytuj

LokacjeEdytuj

Stosunek do innych frakcjiEdytuj

WrogowieEdytuj

PrzyjacieleEdytuj

NeutralniEdytuj

CiekawostkiEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki