FANDOM

Wosjkowi Stalkerzy to frakcja występująca w serii S.T.A.L.K.E.R.

Historia

Stalkerzy pracujący dla wojska byli kiedyś wolnymi stalkerami, którzy samotnie lub w grupach przemierzali Zonę i działali na własny rachunek. Powodów, dla których poszczególni stalkerzy decydowali się współpracować z armią, może być wiele. Jedni współpracowali dla pieniędzy, wojsko zapewne dobrze wynagradzało doświadczonych stalkerów. Innym powodem może być troska o bliskich, żyjących w świecie zewnętrznym. Współpraca ze strukturami rzadowymi mogłą polepszyć status rodzin tych stalkerów, naturalnie mogli być oni też w taki sposób szantażowani. Ponadto wojsko oferowało stabilizację, nie było zagrożenia, że jakaś frakcja zniszczy lub zabraknie jej środków na funkcjonowanie. Z czasem stalkerów wojskowych było tak wielu, że inni bez problemu byli w stanie ich rozpoznać, działają w Zonie praktycznie od tak dawna, jak samo wojsko.

Charakterystyka

Przedstawicielami tej frakcji są najbardziej doświadczeni Stalkerzy lub członkowie Specnazu, wynajęci przez Służbę Bezpieczeństwa Ukrainy lub Ukraińskie Służby Specjalne, do wykonywania zadań specjalnych, infiltracji lub sabotażu. Wojskowi Stalkerzy są bardzo przydatnymi współpracownikami dla służb, nie tylko z uwagi na ogromne doświadczenie zdobyte w Zonie, ale także na bardzo wysokie umiejętności i wiedzę. Z uwagi na przeszłość związaną z armią, Stalkerzy tej frakcji są bardzo dobrze uzbrojeni, obejmuje to najlepszej jakości kombinezony, broń wysokiej jakości, pojazdy opancerzone BTR oraz śmigłowce bojowe Mi-24. To trudni przeciwnicy, spotykani jednak stosunkowo rzadko w Zonie.

Często w pobliżu tego typu jednostek znajduje się także dużo sprzętu wojskowego, śmigłowców czy pojazdów opancerzonych. Wojskowi stalkerzy zajmują się głównie oczyszczaniem terytoriów, gdzie występuje duża liczba przeciwników, a takżę anomalii, krótko mówiąc są wysyłani w najtrudniejszy teren. Są świadomi Strefy i mają lepszą pozycję niż reszta wojska. Są one głównie wykorzystywane do badania przyczyn i skutków katastrof i niepowodzeń armii, a także są zaangażowani w mapowanie Strefy, na potrzeby rządowe. Stalkerzy współpracujący z wojskiem, są przerzucani w odległe części Strefy, mogą działać samodzielnie lub w grupach. Stalkerzy wojskowi są krnąbrni i często odchodzą od planu operacji, ale wykonują przydzielone zadania dowództwa.

Chociaż występują oni także w Prypeci, w elektrowni jądrowej w Czarnobylu i w Limańsku, nie można wyróżnić żadnych konkretnych lokalizacji, ponieważ stalkerzy wojskowi są specjalnie wysyłani do Strefy na określony czas i do określonego zadania, po wykonaniu którego ewakuują się. Na miejce operacji stalkerzy ci dostarczani są zwykle śmigłowcami Mi-24. Większość wojskowych stalkerów to kapitanowie. Bądź przydatni dowództwu wojska.

Żródła dochodu

Stalkerzy pracujący dla wojska są zatrudniani przez rząd, zatem podstawowym źródłem dochodu jest żołd, wydawany wszystkim żołnierzom. Istnieje możliwość, że wojskowi stalkerzy także na własną rękę handlują artefaktami, jako że mają dużą wiedzę i doświadczenie, a także kontakty, jeszcze z czasów pobytu w Zonie jako wolni stalkerzy.

Ideologia

Wojskowi stalkerzy nie wyznają żadnych wyższych wartości, głównym powodem ich pracy dla Wojska są pieniądze. Można ich przyrównać do Najemników, którzy także działają w Zonie na zlecenie. 

Obszar operacyjny

W pierwszej częsci serii wojskowi stalkerzy działają w elektrowni jądrowej w Czarnobylu, a także w jej okolicy, włączając w to snajperów uzbrojonych w SVUMk-2, którzy stanowią bardzo duże zgrożenie. Wojsko od czasu do czasu przeprowadza operacje na terenie całej Zony (poza niedostępnymi regionami), tam też pojawiają się stalkerzy, którzy pracują dla armii. ===

Stosunek do innych frakcji

Jako że Wojskowi Stalkerzy są najemnymi żołnierzami, ich relacje z innymi grupami w Zonie zależą od zadania, które akurat wykonują, dlatego też niemożliwe jest wyróżnienie konkretnych relacji z innymi frakcjami. Wyjątek mogą stanowić Wojskowi oraz Specnaz, z uwagi na tego samego pracodawcę. Jako że sami kiedyś byli zwykłymi stalkerami, można przypuszczać, że relacje z Samotnikami byłyby neutralne, chyba, że przeszkadzali by oni w wykonaniu zadnia.

Wyposażenie

Broń

Kombinezony

Ciekawostki

Galeria

Modele NPC