FANDOM

Chcesz zdobyć szacunek innych Stalkerów? Czy chcesz zbudować zespół lojalnych przyjaciół, którzy będą Cię wspierać w razie kłopotów? Czy marzysz, aby skopać tyłki kilku Powinnościowcom? Wszystkie te rzeczy czekają na Ciebie, jeśli dołączysz do Wolności!

- Interkom w Bazie Wolności.

Wolność (Свобода) to frakcja występująca we wszystkich częściach serii S.T.A.L.K.E.R

Wolność
Wolność Herb

Herb frakcji Wolność

Gra
Godło
  • WG
Założyciel
Lider
Ważni członkowie
Siedziba
Lokalizacja
Wrogowie
Przyjaciele
  • N/D
Neutralni
Źródło

HistoriaEdytuj

Wolność została założona przez grupę Stalkerów, którzy uważali, że Zonę należy badać, nie zaś z nią walczyć, a informacje o anomaliach i artefaktach powinny trafiać do opinii publicznej. Najważniejsza zasada jaka przyświecała tej frakcji to wolność dla wszystkich, bez żadnych ograniczeń oraz nadzorów. Dlatego też przez większość Stalkerów byli uważani za anarchistów, nie uznających żadnego rygoru ani zwierzchnictwa. W roku 2011, pięć lat po pojawieniu się Strefy, Wolność zdobyła kontrolę nad Doliną Mroku i uczyniła z tej lokacji swoje terytorium, założyli także własną bazę w starym kompleksie fabrycznym. We wrześniu tego samego roku, Wolność stała się celem tajemniczej serii zamachów, która kosztowała życie kilkunastu członków tej grupy. Jeden z Najemników wynajętych przez lidera Wolności, Szrama, znalazł dowody na ingerencję Najemników, którzy z nieznanych powodów dokonywali ataków na Wolność. Donadto Najemnicy otrzymywali informacje od jednego z najważniejszych dowódców frakcji - Lingowa, który zdradzał położenie oraz stan uzbrojenia, poszczególnych posterunków Wolności. Po zdemaskowaniu uciekł on z bazy, został jednak zabity przez własnych współpracowników. Najemnik Szrama, wraz z oddziałem Wolności odnalazł i zniszczył podziemy tunel, którym Najemnicy przybywali do Doliny Mroku, tym samym rozwiązał problem tej frakcji.

W tym samym czasie, w Magazynach Wojskowych, jeden z oddziałów Wolności planował atak na bazę wojskową, aby przejąć ją z rąk Wojskowych i przyłączyć jako kolejny przyczółek frakcji. Podobnie jak w Dolinie Mroku, tak i w Magazynach Wojskowych, do akcji włączył się Szrama, który pomógł Wolności zdobyć silnie ufortyfikowaną bazę wojskową, dzięki czemu Wolność zyskała drugą siedzibę, stając się jednocześnie jedną z najsilniejszych i najliczniejszych frakcji w Zonie. Niedługo później pomiędzy Wolnością a Powinnością wybuchła otwarta wojna, podstawowym powodem był różnice ideologiczne obu grup.

Sytuację tę wykorzystali Bandyci pod wodzą Dzika, którzy zdołali wypchnąć Wolność z Doliny Mroku, zajmują jej dotychczasową bazę. Wtedy też wcześniej zdobyta baza wojskowa w Magazynach Wojskowych, stała się główną siedzibą Wolności. Po tych wydarzeniach Czekow, dotychczasowy dówódca frakcji, zrzekł się swojej pozycji lub został zabity, a nowym liderem został Łukasz. W tym czasie frakcja kontynuowała wojnę z Powinnością, w międzyczasie zajęła również Barierę, którą ufortyfikowano. Sprowokowało to jednak reakcję Monolitu, frakcja ta od tamtej pory stale atakowała lokację zajmowaną przez Wolność.

Kiedy Striełok wyłączył Mózgozwęglacz rozpoczął się rajd do centrum Zony, Wolność wysłała elitarną jednostkę zwiadowczą, złożoną z najlepszych i najbardziej doświadczonych członków tej frakcji, która miała za zadanie dotrzeć do Prypeci i ją zabezpieczyć. Powinność wykonała dokładnie ten sam ruch, przez co obie frakcje zażarcie się zwalczały w drodzę do centrum, w efekcie czego obie strony poniosły ciężkie straty. Po dotarciu do celu Loki, młody i bardzo zdolny Stalker Wolności został mianowany dowódcą oddziałów w centrum Zony, miał on zabezpieczyć Jupiter na rzecz swojej frakcji. Jego odział starł się z oddziałem Powinności, dowodzonym przez Szulgę. Podczas walki, jeden z członków Powinności, Zulus, wyczuł że zbliża się emisja, po czym ostrzegł swoich kompanów. Wtedy też Powinność podjęła decyzje, aby... wpuścić do stacji także członków Wolności, by ci nie ginęli w tak paskudny sposób. To spowodowało zawieszenie broni pomiędzy frakcjami na terenie stacji Janów.

CharakterystykaEdytuj

Frakcja ta kładzie bardzo duży nacisk na swoją ideologię, która odróżnia ją od innych frakcji. Wolność domaga się swobody w dostępie do Zony dla każdego, uważają oni, że wszystko co znajduje się w Strefie powinno być powszechnie dostępne dla wszystkich. Członkowie frakcji podkreślają znaczenie badań naukowych jakich można dokonać w Zonie oraz postępu naukowego jak mógł by z tego wynikać. Z powodu swojej ideologii Wolność jest w stanie wojny z Powinnością, której wartości są z goła odmienne. Wolnościowcy widzą Powinnościowców jako zaślepionych, prymitywnych ignorantów, którzy zamiast zrozumieć Zonę i z nią koegzystować, próbują ją zniszczyć. Uważają oni, że zachowanie Powinności jest jendym z powodów, dla których w Zonie pojawiają się emisje, anomalie, radiacja oraz mutanty. Atmosfera we frakcji Wolności jest raczej luźna i przyjacielska, nie są oni zbyt zdyscyplinowani, rygor nie jest akceptowany przez członków tej grupy, powszechnie dostępna jest marihuana oraz alkohol, Wolnościowcy zdecydowanie nie żałują sobie używek. Organizacja frakcji jest profesjonalna i przemyślana, Wolność w Zonie stanowi jedną z największych i najliczniejszych sił militarnych, stale rekrutujących nowych ludzi.

OrganizacjaEdytuj

Struktura zarządzania w Wolności jest zdecentralizowana, Wolnościowcy działający pod komendą konkretnego dowódcy realizują takie zadania, jakie zostaną im zlecone, jeśli nie mają bezpośredniego lidera to po prostu robią to co chcą lub to w czym są dobrzy. W roku 2012 Wolność miała trzech pełnoprawnych liderów, Czekowa, Łukasza oraz Lokiego. Każdy z nich miał swój sposób zarządzania oraz własną wizję frakcji, priorytety ideologiczne jednak zawsze pozostawały bez zmian.

Wolność pod dowództwem CzekowaEdytuj

W porównaniu do Łukasza, Czekow koncentrował się na badaniu Zony oraz próbach jej zrozumienia. Uważał on, że Zona jest największym cudem jaki przytrafił się ludzkości. Z też powodu wybuchła wojna z Powinnością. Wolność dokumentowała wszystkie napotkane mutanty, anomalie, artefakty oraz zjawiska jakie się w Strefie pojawiały. Bardzo interesował się także Stalkerami, którzy posiadają "specjalne" zdolności, np. potrafią intuicyjnie wykrywać anomalie lub kontrolować mutanty. Priorytetem frakcji za kadencji Czekowa była zatem szeroko pojęta koegzystencja z Zoną.

Wolność pod dowództwem ŁukaszaEdytuj

Wolność pod okiem Łukasza bardziej koncentrowała się na utrzymywaniu kontroli oraz działaniach defensywnych. Frakcja zajmowała się ochroną niektórych obiektów, np. Bariery, która była ostatnim przystankiem przed Czerwonym Lasem, a nawet niektórych mutantów, jak sam Łukasz stwierdził "to że one istnieją nie znaczy, że możesz tak po prostu je zabić". Z tego też powodu zleca on zabójstwo jednego ze byłych członków Wolności, który polował na mutanty dla trofeów. Podobnie jak jego poprzednik kontynuował wojnę z Powinnością, ale robił to bardzej zachowawczo, gdyż wiedział, że potrzebuje jak najwięcej ludzi do kontroli własnych terenów oraz obrony Bariery.

Wolność pod dowództwem LokiegoEdytuj

Loki dokonał ogromnego przełomu w relacjach w z Powinnością, gdyż udało się w porozumieniu z Szulgą, zawiesić działania wojenne na terenie Stacji. To sukces jakiego wcześniej nie było, w relacjach pomiędzy tymi frakcjami. Nie był on tak pasywny jak poprzednicy, ale też nie rwał się do walki z byle powodu, pod jego dowództwem frakcja Wolności była stabilna i bezpieczna, koncentrowała się na badaniach oraz zwiększaniu swojej liczebności. Co ciekawe wspierał on działania myśliwych, jak np. Traper, gdyż wiedział, że Chimery oraz Pijawki stanowią zbyt duże zagrożenie by je zignorowac.

PostacieEdytuj

Ważne postacie S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Ważne postacie S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Zadania poboczne S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Zadania poboczne S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

  • Zabicie bandytów
  • Przyniesienie PDA kolegi Jara 
  • Zabicie najemników
  • Zdobycie anten
  • Małe questy od paru osób np. odzyskanie pendrive, celownika lub gitary itp.

Obszar operacyjnyEdytuj

TerytoriaEdytuj

LokacjeEdytuj

Stosunek do innych frakcjiEdytuj

WrogowieEdytuj

PrzyjacieleEdytuj

  • N/D

NeutralniEdytuj

WyposażenieEdytuj

BrońEdytuj

KombinezonyEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • W skryptach można odnaleźć inną nazwę tej frakcji, Swoboda.

PrzypisyEdytuj

Główne Frakcje
SCS Freedom
Wolność

Więcej z Fandomu

Losowa wiki