FANDOM

WysypiskoEdytuj

Xr 3da-2009-06-20-12-40-20-52
Ważne lokalizacje
  • Cmentarzysko pojazdów
  • Hangar
  • Pchli targ
  • Posterunek Powinności
Frakcje
Przywódcy
  • Chorąży (CCz)
  • Bies (CCz)
  • Joga (CN)
Handlarze
  • Ząb

Wysypisko - lokalizacja występująca w pierwszych dwóch częściach gry. Powstanie Wysypiska ma bezpośredni związek z awarią w elektrowni jądrowej, która miała miejsce w 1986 r. Miejsce to stanowi ogromne składowisko dla wszystkich maszyn, używanych w celu likwidacji skutków katastrofy, a następnie zakopanych pod grubą warstwą ziemi.

S.T.A.L.K.E.R. Cień Czarnobyla Edytuj

Wysypisko jest drugą po Kordonie lokalizacją, którą fabularnie odwiedza główny bohater. Miejsce to jest w znacznej części kontrolowane przez Bandytów, pomijając niewielki posterunek Powinności na północy i dwa obozy Samotników, jeden na cmentarzysku pojazdów, a drugi w Składzie.

S.T.A.L.K.E.R. Czyste Niebo Edytuj

Wysypisko znacząco zmieniło swoją rolę względem poprzedniej części. Z pustego i spowitego w cieniu obszaru, miejsce to stało się areną bezwzględnej walki między Samotnikami a Bandytami. W początkowej fazie rozgrywki znaczna część obszaru znajduje się w rękach w Bandytów, lecz z czasem w zachodniej i wschodniej części Wysypiska swoją obecność zaczynają akcentować odpowiednio Powinność i Wolność. W tej części gracz ma możliwość wyboru odnośnie dalszego losu, jaki spotka Wysypisko. Jeżeli gracz zdecyduje dołączyć się do Bandytów, to obszar ten z jego pomocą znajdzie się w całości pod ich jurysdykcją. W przypadku przyłączenia się do Samotników, stalkerzy zażegnają na pewien czas bandycki problem, zajmując drogi łączące Wysypisko z Kordonem i Skład. Gracz może również odmówić uczestnictwa w konflikcie i pozostawić problem nierozwiązany.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki