FANDOM

„Brak towaru? Wypad z baru!”
— Ząb
Ząb to handlarz Bandytów występujący w S.T.A.L.K.E.R Czyste Niebo.

Przeszłość

„Kręciłem trochę interesów na czarnym rynku ZSRR aż złapali mnie na dużej transakcji. Odsiedziałem wyrok, poznałem paru kumpli, nawiązałem kontakty z szemranymi typami i zacząłem na wolności skupywać fanty od włamywaczy. Znowu mnie zamknęli i znowu poszedłem siedzieć - gdy wyszedłem, ZSRR był już pogrzebany. Nie potrafiłem dostosować się do zmian - nie miałem grosza przy duszy, żyło się fatalnie... Ale pojawiła się Zona i natychmiast się tu zwinąłem. Wszystko przypomina mi tu stare, dobre czasy. W mgnieniu oka zostałem handlarzem.”
— Ząb

Początkowo był handlarzem bronią podczas zimnej wojny, ale został aresztowany podczas poważnej transakcji. Po tym jak został zwolniony z więzienia kupił skradzione przez włamywaczy przedmioty za co ponownie trafił do więzienia. Kiedy ponownie wyszedł z więzienia Związek Radziecki rozpadł się i nie był w stanie przystosować się do nowego reżimu swojego kraju, po czym udał się do Strefy, ponieważ uznał, że pasuje on do niej i stał się przedsiębiorcą bez namysłu Po jakimś czasie dołączył do Bandytów. Nie przejmuje się przywództwem Jogi tak długo, jak może sprzedawać swoje towary.

Charakterystyka

Szrama przychodzi do Zęba w celu uzyskania nagrody za pomoc Bandytom. Jego sklep znajduje się po prawej stronie wejścia do Hangaru. Przed jego sklepem są metalowe drzwi, za którymi stoi niebieskie pudełko, w którym można znaleźć artefakty. Czasami około godziny 11.00 i 00.00 zapasy Zęba zostają znacznie rozszerzone i sprzedaje szeroką gamę rzadko spotykanych broni i amunicji. Jego inwentarz obejmuje SA Lawina i Wintar BC. Dopóki Szrama nie dołączy do Bandytów lub nie będzie miał z nimi dobrych stosunków, ceny jego towarów są absurdalnie wysokie, a on sam bardzo mało płaci za broń i przedmioty wysokiego poziomu, dlatego zaleca się z nim handlować żywnością i napojami, za które daje maksymalną wartość.

Może podzielić się ze Szramą niektórymi swoimi myślami. W szczególności wyrazi on ogólną opinię Bandytów, że dni obecnego przywódcy - Jogi - są policzone, a jego miejsce zajmie miejscowy barman - Dzik. Jednak niezależnie od tego, kto będzie przywódcą, Ząb nadal pozostanie na swoim miejscu.

Ponadto handlarz opowie o tym, jak Bandyci zajęli Wysypisko opowie historię o dwóch Stalkerach, którzy uciekali przed mutantami.

Ciekawostki Ciekawostki

  • W Zewie Prypeci sugeruje się, że Ząb wraz z resztą Bandytów z Czystego Nieba opuścił Strefę po napaści na dużą grupę Stalkerów w drodzę do Oazy.
  • Jest Bandycką wersją Sidorowicza. Jest jednak bardziej hojny.
  • Otrzymał swój przydomek ze względu na wypróbowanie jednego z produktów na zębie.
  • Jest jedynym Bandytą, który zdaje sobie sprawę z prawdziwego zagrożenia ze strony Powinności. Jednak Ząb nie wyklucza możliwości pokonania Bandytów.